ADAM S4X-H
Narodziny lidera: monitory Seria S
Słynne monitory ADAM Audio z serii S to referencyjne odsłuchy, które można zobaczyć i usłyszeć w wielu, najbardziej prestiżowych studiach na całym świecie. Wystarczyło tylko kilka lat, a monitory te stały się jednymi z najbardziej pożądanych, profesjonalnych narzędzi studyjnych. Konstruując monitory z serii S projektanci ADAM Audio sięgnęli po najbardziej innowacyjne rozwiązania technologiczne w dziedzinie głośników i najlepsze z możliwych materiały.
Nowe modele: Seria SX
Punktem wyjścia dla serii SX były monitory serii S. Jednak zmiana nie polegała wyłącznie na poprawieniu istniejących modeli - monitory przeszły znaczącą przemianę. Projektanci nie przeoczyli żadnego szczegółu i pod lupę wzięto każdy, istotny dla brzmienia element konstrukcji. Od nowa zaprojektowano wszystkie przetworniki, wzmacniacze i elektronikę. Rezultaty przeszły najśmielsze oczekiwania i to, co miało być ulepszeniem okazało się prawdziwym skokiem technologicznym w dziedzinie profesjonalnego monitoringu.
Monitory S4X to zupełnie nowa konstrukcja, wyprzedzająca technologicznie to, co prezentowały znane i wysoko cenione monitory S4A. Tak jak poprzedni model, monitory S4X zaprojektowano z myślą o wykorzystaniu w średniej wielkości reżyserkach studyjnych. Dzięki naprawdę dużej mocy, S4X mogą również pracować w większych pomieszczeniach. Ponieważ obie wersje monitorów S4X wyposażono w identyczne przetworniki najwyższego i średniego zakresu pasma przenoszące dźwięki powyżej 350 Hz, monitory w wersji poziomej i pionowej można razem łączyć w dowolnych konfiguracjach w ramach systemów wielokanałowych 5.1 lub 7.1.
X-ART i nowy wzmacniacz szerokopasmowy
We wszystkich modelach serii SX zastosowano nowy przetwornik wysokotonowy X-ART. Tweeter X-ART zapewnia wyższą o 4dB efektywność i zdolność wytwarzania wyższego o 3 dB maksymalnego poziomu ciśnienia SPL. Przetwornik oferuje też rozszerzone do 50 kHz pasmo przenoszenia. W monitorach pracuje nowy wzmacniacz szerokopasmowy A/B, który projektanci firmy ADAM idealnie dopasowali do potrzeb i możliwości tweetera X-ART. Teraz całe spektrum brzmienia słychać tak, jak nigdy dotąd.
Nowe woofery HexaCone
W nowych wooferach HexaCone zastosowano większe i dłuższe cewki, dzięki czemu przetworniki pracują z bardziej liniowym wychyleniem, co przekłada się na wyższy poziom maksymalny SPL. Mocniejszy układ magnetyczny zapewnia optymalną wydajność i precyzję przetwarzania.
Opcjonalne wejście cyfrowe i ekranowanie magnetyczne
Wszystkie modele SX [z wyjątkiem S1X] można opcjonalnie wyposażyć w przetwornik cyfrowo-analogowy o parametrach 24 bit/192 kHz z zestawem wejść w formatach AES/EBU [XLR] i SPDIF [RCA] oraz przełącznikiem kanałów R/L/Mono. Każdy model można opcjonalnie zamówić w wersji z ekranowaniem magnetycznym.
W monitorze średniego pola S4X-H zastosowano tweeter X-ART., 5-calowy przetwornik HexaCone dla średniego zakresu pasma oraz dwa, 9-calowe woofery HexaCone.
Każdy z wooferów i przetworników średniego zakresu napędzany jest za pomocą 250 W modułu ICE. Aby tweeter X-ART mógł w pełni zagrać w najwyższym paśmie na miarę swoich możliwości, zestawiono go z unikalnym wzmacniaczem ADAM Audio klasy A/B. Wyjątkowy wzmacniacz cechuje ultra niski pozom zniekształceń i znakomite parametry przetwarzania wewnętrznego [pow. 1 MHz]. Połączenie takiego wzmacniacza z przetwornikiem X-ART skutkuje w efekcie fascynującym, analitycznym brzmieniem najwyższej próby.
Przy niewłaściwie zaprojektowanych monitorach dużych rozmiarów zawsze istnieje ryzyko, że zbyt intensywny bas zagłuszy ogólne brzmienie całości. Przy projektowaniu obu wersji S4X, tak jak we wszystkich monitorach zaprojektowanych przez ADAM Audio, postawiono nacisk na równowagę między mocą i poziomem głośności częstotliwości basowych [28 Hz na -3 dB] a najwyższą z możliwych precyzją odtwarzania zakresu najniższego pasma. Zapewniające czytelny, mocny bas i jednocześnie transparentne brzmienie pasma najwyższego i środkowego monitory S4X prezentują nowa jakość odsłuchu i są wymarzonym narzędziem kontrolnym dla realizatora pracującego z dźwiękiem w większych pomieszczeniach.
Panel przedni
Na będącym nowatorskim rozwiązaniem panelu umocowanym z przodu umieszczono zestaw wyrafinowanych manipulatorów, za pomocą których użytkownik może z najwyższą precyzją dostosować brzmienie monitorów do charakterystyki reżyserki. Obok przycisku Standby znajdują się dwa regulatory czułości wejściowej, dwa dla sekcji basowej i dwa do regulacji parametrów najwyższego pasma.
Dane techniczne
WOOFERY:
Ilość: 2,
Średnica kosza: 9" [228 mm],
Średnica cewki: 2" [50 mm],
Materiał membrany: HexaCone.
PRZETWORNIK ŚREDNIEGO PASMA:
Ilość: 1,
Rodzaj: przetwornik stożkowy,
Średnica kosza: 6" [156 mm],
Średnica cewki: 1,5" [37 mm],
Materiał membrany: HexaCone.
TWEETER:
Ilość: 1,
Rodzaj: X-ART,
Powierzchnia membrany: 4 cale² [2420 mm²],
Odpowiada membranie o średnicy: 2" [56 mm],
Współczynnik przetwarzania [ruch wstęgi/ciśnienie ak.]: 4:1,
Waga membrany: 0.17 g.
WBUDOWANE WZMACNIACZE:
Dla woofera: 2, typu PWM,
Moc wzmacniacza, RMS /muzyczna: 250 W / 350 W,
Dla przetwornika pasma średniego: 1, typu PWM,
Moc wzmacniacza, RMS /muzyczna: 250 W / 350 W,
Dla tweetera: 1, typ A/B,
Moc wzmacniacza, RMS /muzyczna: 50 W / 100 W.
PANEL REGULACJI:
Czułość wejściowa [zgrubna]: od -20 dB do +8 dB [co 4 dB],
Czułość wejściowa [precyzyjna regulacja]: od -1,5 dB do +2 dB [co 0,5 dB],
Filtr pasmowy 80 Hz: od 0 do +6 dB [co 1 dB],
Filt półkowy dla pasma wysokiego > 6 kHz: ±4 dB [co 1 dB],
Filtr półkowy dla pasma dolnego Regulacja wzmocnienia dla tweetera: ±2 dB [co 0.5 dB].
ZŁĄCZA WYJŚCIOWE:
Analogowe: XLR,
Cyfrowe [opcjonalnie]: AES/EBU / SPDIF / word clock.
DANE OGÓLNE:
Regulacja: na panelu przednim,
Pasmo przenoszenia: 28 Hz - 50 kHz,
Zniekształcenia THD > 80 Hz: ≤0.6 %,
Poziom wyjściowy, stały, pomiar długookresowy: ≥118 dB,
Poziom maksymalny, szczytowy: ≥128 dB,
Zwrotnice: 280 Hz/ 2800 Hz,
Impedancja wejściowa: 10 kOm,
Waga: 32,2 kg,
Ekranowanie magnetyczne: Opcjonalnie,
Wymiary: 360 mm x 700 mm x 450 mm,
Gwarancja: 5 lat,
W zestawie: kabel zasilania, instrukcja.