ADAM S6X
Monitory główne S6X i S7A Mk2 to odsłuchy zaprojektowane do pracy w dalekim polu, w dużych studiach muzycznych i filmowych. Zadaniem tych monitorów jest zapewnić wyjątkowy realizm brzmienia monitorów ADAM przy bardzo wysokim poziomie SPL.
Zgodnie z głównym założeniem projektantów firmy ADAM, aby uzyskać możliwie najbardziej realistyczną reprodukcję dźwięku, nie może być mowy o jakimkolwiek podbiciu w zakresie częstotliwości basowych. Co więcej, podstawą neutralnej charakterystyki brzmienia przy wysokiej głośności jest szeroki kąt rozproszenia sygnału w poziomie i nieco węższy kąt rozproszenia w pionie - pozwala to zredukować odbicia od sufitu, podłogi i konsolety mikserskiej. Maksymalna redukcja odbić procentuje znakomitą sceną dźwiękową i lepszą lokalizacją dźwięków, więc miksy tworzone z pomocą tych monitorów zabrzmią doskonale również na wszystkich innych systemach odsłuchowych.
Zaawansowany układ D’Appolito
Układ rozmieszczenia siedmiu przetworników odpowiednio dopasowano do wymiarów kolumny. Jednym z najważniejszych cech unikalnej konstrukcji tych monitorów jest pozioma symetria układu przetworników, który określić można mianem zaawansowanego układu D’Appolito. Jeżeli dla głośników zostało właściwie dostrojone pasmo, taki układ - obok wspomnianej charakterystyki rozpraszania - jest bardzo korzystny z dwóch powodów:
Zapobiega niespodziewanym zmianom kierunkowości dla poszczególnych częstotliwości, zapewniając zgodne harmonicznie rozpraszanie dźwięków w całym zakresie pasma. Zjawiska przypadkowych zmian w kierunkowości - kiedy je wyeliminujemy - nie można uchwycić na analizatorze częstotliwości, ale można to usłyszeć słuchając różnego typu materiału, od prostych źródeł dźwięku w rodzaju ludzkiego głosu do szerokich w plany nagrań orkiestrowych.
Znacznie lepiej w pełnym paśmie rozkłada się potencjał dynamiczny monitora, więc głośniejsze sesje nagraniowe czy miksowanie przy poziomach 120 dB SPL nie będą męczące dla słuchu.
Wybitna charakterystyka impulsowa
Aby uzyskać jeszcze bardziej precyzyjną i pozbawioną zniekształceń reprodukcję dźwięku wszystkie przetworniki zamontowano na niebywale sztywnej, aluminiowej płycie o strukturze plastra miodu.
Wzmacniacze
W modelach S6X i S7A Mk2 zastosowano wzmacniacze i zasilacze nowej generacji [PWM], które tworzą niezwykle skuteczne [odpowiednio 1000 i 1500W] moduły wzmocnienia.
Wzmacniacze wyposażono w zaawansowane układy zabezpieczające, więc mogą długo działać niezawodnie, na stałym poziomie temperatury, co nie jest możliwe w przypadku konwencjonalnych układów.
Wzmacniacze charakteryzuje niesłychanie niską impedancją wyjściowa i współczynnik tłumienia >4.000.
S6X: Precyzja i moc
S6X to jedne z najbardziej zaawansowanych monitorów studyjnych dostępnych obecnie na rynku. Można je znaleźć w najlepiej wyposażonych studiach tej branży, od elitarnych, prywatnych studiów nagrań do miejsc, w których rejestruje i miksuje się światowej klasy jazz, muzykę rockową, nagrania orkiestrowe oraz produkcje hip-hopowe. Symetryczny w poziomie układ przetworników i niezwykłe wymiary membran większych głośników, zaowocowały wyjątkowo płaską charakterystyką przenoszenia i niezwykle realistyczną, pełną dynamiki reprodukcją dźwięku w całym zakresie pasma. Zestaw dostępnych na panelu przednim manipulatorów pozwala dokładnie dopasować brzmienie monitorów do akustyki pomieszczenia.
Ten monitor główny może bez wysiłku zapewnić bardzo wysoką skuteczność i poziom mocy, a także wytworzyć ciśnienie na szczytowym poziomie powyżej 120 dB bez efektu kompresji czy wyostrzenia barwy dźwięku.
Przeznaczony do dużych reżyserek, studiów filmowych lub dźwiękowych S6X będzie najlepszym wyborem wśród monitorów z górnej półki.
Panel regulacji [modele S6X i S7A Mk2]
Bogaty zestaw manipulatorów na panelu przednim pozwala kontrolować brzmienie w zakresie dotąd niedostępnym w monitorach głównych.
Obok pokrętła wzmocnienia sygnału wejściowego umieszczono regulatory poziomu dla każdego z czterech głośników, filtry typu półkowego dla obu zewnętrznych przedziałów spektrum i trzy, w pełni parametryczne filtry [20-200Hz] których można użyć do eliminacji zjawiska fal stojących, jeśli takie występują w pomieszczeniu kontrolnym. Filtry można wyłączać indywidualnie lub grupowo, dzięki czemu łatwo sprawdzić rezultaty ich działania porównując z sygnałem podstawowym.
W dużych studiach miksujących ścieżki do produkcji filmowych, nierzadko zachodzi potrzeba wykreowania brzmienia typowego dla sali kinowej. Dla pełnej zgodności ze standardem ISO 2969 w monitorze zastosowano układ filtra Dolby™ X-curve.
Wykorzystująca szum różowy funkcja X-curve działa jak filtr dolno-przepustowy o nachyleniu 3 dB/okt. dla zakresu powyżej 2 kHz. Oba modele - S6X i S7A Mk2 - wyposażono w przełącznik aktywujący ten filtr, co eliminuje konieczność stosowania dodatkowych procesorów podczas miksu filmowego.
Dodatkowy przełącznik wejścia dostępny z przodu pozwala na obsługę bez ruszania monitora.
Jeśli zajdzie taka potrzeba wszystkie wskaźniki świetlne LED można przyciemnić.