PreSonus AudioBox 1818 VSL
AudioBox 1818VSL to najważniejszy produkt z nowej generacji interfejsów USB 2.0 audio/MIDI marki PreSonus. Będący kolejnym krokiem na drodze integracji sprzętowo-programowej. AudioBox 1818VSL wyróżnia się zestawem funkcji, znakomitym brzmieniem i ceną, którą w tej kategorii produktów trzeba uznać za bezprecedensową. Interfejsy AudioBox z serii VSL z oprogramowaniem PreSonus Virtual StudioLive™ (VSL) pozwalają wykorzystać moc obliczeniową komputera i stosowanie efektów pogłosu i delaya, kompresora, limitera, korektora pół-parametrycznego i filtra górno-przepustowego FAT Channel, które dostępne są w cyfrowych mikserach PreSonus StudioLive™ 16.0.2 - przy niezauważalnej latencji. Jest to świetny wybór dla studiów projektowych, występujących zespołów, a także jako wyposażenie szkolnych sali muzycznych, rozmaitych instalacji firmowych i innych systemów robionych na specjalne zamówienie.
Interfejs to profesjonalne urządzenie w pełnym tego słowa znaczeniu: posiada najwyższej klasy konwertery 24-bit/96 kHz; przedwzmacniacze XMAX™ w klasie A, wejścia i wyjścia cyfrowe ADAT, koaksjalne wejścia i wyjścia S/PDIF; wyjście word-clock, wejście/wyjście MIDI. Do tego całość umieszczona została w wytrzymałej, metalowej obudowie, którą można zamontować w skrzyni rack.
Co więcej, dzięki możliwościom systemu VSL, z AudioBoxem 1818VSL mamy także dostęp do programowego miksera 26x8. W rezultacie, korzystając z AudioBoxa 1818VSL i laptopa lub innego komputera, możesz miksować studyjne sesje lub występujące na żywo całe zespoły - wszystko z odsłuchem i nagrywaniem przy przetwarzaniu w (lub nie) czasie rzeczywistym! Dzięki doskonalej integracji sprzętu PreSonus z oprogramowaniem zrobisz to szybko i łatwo, bez konieczności użycia sprzętowego miksera, szafy efektów zewnętrznych i przy minimalnej liczbą połączeń.
Dlaczego lepiej słyszeć działanie efektów i procesorów w odsłuchu?
Nagrywanie bez możliwości odsłuchu sygnału przetwarzanego efektami to jak gra w grę wideo z zamkniętymi oczami. Muzycy wykonując swoje partie kierują się słuchem i wykonanie w dużej mierze zależy od tego, co słyszą w odsłuchach. Kompresja, korekcja i pogłos dodane w odpowiednich proporcach znacząco poprawiają odbiór wykonywanych przez muzyków dźwięków, a całość brzmi bardziej naturalnie niż przy sztucznie wykreowanym studyjnym obrazie dźwiękowym. W rezultacie uzyskujemy lepsze wykonanie i tym samym, lepsze nagrania.
W programie DAW na pewno masz całe mnóstwo wtyczek efektowych, jednak przetwarzanie sygnału audio przez program wielośladowy trwa znacznie dłużej niż się wydaje. To prawda, mówimy o milisekundach, ale to i tak zbyt długo, więc kiedy uruchomisz efekty z programu DAW w odsłuchach studyjnych, oryginalny sygnał słychać odrobinę wcześniej od sygnału przetworzonego, co jest bardzo dezorientujące. Takie opóźnienie można zaakceptować przy występach na żywo, kiedy cały zespół gra w jakimś otoczeniu, cechującym się naturalnym opóźnieniem. Ale w studio nie da się w ten sposób nagrywać. Na szczęście doskonali inżynierowie z PreSonusa włożyli mnóstwo pracy w to, by zredukować opóźnienie przy przetwarzaniu sygnału w interfejsach z serii AudioBox VSL. W rezultacie sygnał przetworzony dynamicznie, z korekcją i pogłosem brzmi naturalnie i bez słyszalnego opóźnienia.
Jeżeli podoba ci się to, co słyszysz, możesz też nagrywać z efektami z AudioBoxa VSL! Do dyspozycji masz te same, najwyższej jakości procesory dynamiczne i układ korekcji z toru Fat channel miksera StudioLive 16.0.2, których profesjonalni muzycy, realizatorzy i producenci używają na co dzień.
PreSonus słynie z doskonałych procesorów
Firma PreSonus nie wymyśliła interfejsu audio wyposażonego w efekty. Ale zrobiła to lepiej i za mniejsze pieniądze. Oczywiście, niektórzy producenci interfejsów niezajmujący się, na co dzień produkcją procesorów sygnału dodają do swoich interfejsów kompresor, korektor i parę efektów. Jednak PreSonus tworzy wysokiej jakości procesory sygnałowe od 1995 roku i w produktach z serii AudioBox VSL znajdziesz to wszystko, plus osobny limiter, ekspander i filtr górno-przepustowy. Efekty VSL dostępne w interfejsach AudioBox z serii VSL oraz tor przetwarzania Fat Channel zostały dokładnie przetestowane w warunkach bojowych i cieszą się popularnością wśród dziesiątek tysięcy użytkowników mikserów z serii StudioLive™, wśród których jest wielu znanych profesjonalistów.
Ogromne znaczenie ma też to, że sygnał przetwarzać można, a także tworzyć i ładować gotowe ustawienia, korzystając z wygodnej funkcji przeciągnij-i-upuść, dostępnej w VSL. Profesjonalne przetwarzanie sygnału i wybitnie prosta obsługa oznacza lepsze rezultaty i dużo więcej zabawy!
Najwyższej jakości brzmienie z wszechstronnego, wytrzymałego interfejsu
Wszechstronny, przenośny interfejs AudioBox 1818VSL posiada dwa wygodne w obsłudze, wejścia mikrofonowo-instrumentalne typu combo na panelu przednim i sześć, również dostępnych z przodu wejść typu combo mikrofonowo-instrumentalnych, pełne zasilanie fantomowe 48 V (włączane w dwóch grupach), oraz 8 wyjść liniowych. Optyczne wejście/wyjście ADAT pozwala na wykorzystanie kolejnych 8 kanałów wejścia i wyjścia (przy parametrach 44.1 lub 48 kHz; a 4 kanałów przy wyborze 88.1 lub 96 kHz). Następne dwa kanały dostępne są na złączach S/PDIF, co w sumie daje nam 18 wejściowych kanałów audio i 18 kanałów wyjściowych.
Brzmienie interfejsu to PreSonus w najczystszej postaci - interfejs posiada w te same, dynamiczne przedwzmacniacze XMAX™ klasy A, które są w mikserach StudioLive oraz najwyższej jakości konwertery 24-bit/96 kHz o zakresie dynamiki 114 dB, gwarantujące czyste, transparentne brzmienie. Interfejs wyposażono także w słynne, wyjątkowo głośnie (120 mW) wyjście słuchawkowe znane z wielu produktów PreSonusa. (uwaga z poziomem głośności!)
Doskonałe brzmienie przedwzmacniaczy PreSonusa to jeden z najważniejszych powodów, dla których tak wielu profesjonalistów branży audio wybiera interfejsy PreSonus. XMAX jest najlepszym tranzystorowym przedwzmacniaczem produkowanym przez firmę PreSonus, a jego trzy główne zalety to:
Wysokie napięcie. Przedwzmacniacz XMAX działa pod napięciem 30V. Większość zwykłych układów, opartych na wzmacniaczach operacyjnych wykorzystuje napięcie od 10 V do 18 V. Wyższe napięcie zasilające zapewnia większy zakres dynamiki, lepsze brzmienie niskiego pasma, łagodniejsze pasmo górne i ogólnie bogatsze brzmienie.
Elementy dyskretne - zamiast wzmacniaczy operacyjnych. W układzie zastosowano wyłącznie prawdziwe tranzystory, rezystory i kondensatory, które gwarantują ultra-niski poziom szumów i transparentność. Wzmacniacze operacyjne powodują szumy, podbarwiają sygnał i sprawiają, że dźwięk brzmi szorstko.
Układ w klasie A. Układ w klasie A nie wprowadza zniekształceń i zapewnia bardziej prawdziwe, czystsze i bardziej muzyczne brzmienie niż układy w klasie AB, jakie znaleźć można w wielu przedwzmacniaczach.
Ostatecznym rezultatem zastosowania takiego układu w preampie XMAX jest wysoki headroom, niski poziom szumów, szeroki zakres dynamiczny, poszerzone pasmo przetwarzania i - co najważniejsze - muzykalność i transparentność, wyrównane brzmienie pasma najwyższego, głęboki bas i wszystko pomiędzy.
Konstrukcja, która wytrzyma każdą trasę
Zatrzymajmy się teraz i zastanówmy przez chwilę: mówimy o doskonale brzmiącym interfejsie 18x18 z dostępnym w komputerze mikserem, z pełnym asortymentem narzędzi dynamicznych i korekcją, z efektami pogłosu i delaya dla wybranych torów, do tego z obsługą MIDI i synchronizacją word-clock, w postaci pojedynczego modułu montowanego w racku! A to jeszcze nie wszystko.
Funkcjonalność i zalety oprogramowania
System VSL pozwala w prosty sposób zarządzać procesami miksu z poziomu komputerów Mac® lub PC z Windows® i zapewnia funkcje edycji i zapisywania ustawień, dzięki czemu bardzo łatwo można tworzyć i korzystać z biblioteki presetów. Na dobry początek otrzymujesz ten sam zestaw ponad 50 presetów Fat Channel, które są dostarczane razem z mikserami StudioLive. Presety zostały stworzone przez profesjonalnych muzyków i inżynierów dźwięku i pozwalają szybko ustawić dynamikę i korekcję dla ścieżek wokalnych, gitar itd.
Doskonale zintegrowany z dołączonym oprogramowaniem DAW Studio One™ Artist i VSL, interfejs AudioBox 1818VSL współpracuje z dowolnym oprogramowaniem do rejestracji audio dla systemów Mac oraz Windows; i w przeciwieństwie do wielu współczesnych produktów, jego cena jest bardzo przystępna.
Zatem, zapraszamy cię na testy AudioBoxa 1818VSL: to jest interfejs USB 2.0 nowej generacji, wyposażony w szeroki zestaw wejść i wyjść, w tym osiem wejść i wyjść analogowych; wejścia i wyjścia optyczne ADAT i cyfrowe S/PDIF, pozwalający na przetwarzanie i stosowanie efektów w czasie rzeczywistym, z niską latencją; z wyjściem word-clock, o niesłychanie wytrzymałej konstrukcji; z możliwością miksowania na drodze programowej i o brzmieniu najwyższej klasy, high-end - a wszystko w cenie, która musisz zobaczyć, żeby uwierzyć!
Funkcje
Interfejs do rejestracji audio USB 2.0, 24-bit / 96 kHz, 18 x 18 kanałów wejścia i wyjścia
2 WEJŚCIA MIKROFONOWO-INSTRUMENTALNE NA PANELU PRZEDNIM, DLA KAŻDEGO:
Złącze typu Combo - wejście mikrofonowe XLR i symetryczne instrumentalne ¼" jack,
Przedwzmacniacz mikrofonowo instrumentalny XMAX™ w klasie A,
Indywidualna regulacja wzmocnienia sygnału mikrofonowego na każdym kanale w zakresie od 0 do +35 dBu.
6 WEJŚĆ MIKROFONOWO-LINIOWYCH, DLA KAŻDEGO:
Złącze typu Combo - wejście mikrofonowe XLR i symetryczne liniowe ¼" jack,
Przedwzmacniacz mikrofonowo XMAX™ w klasie A,
Indywidualna regulacja wzmocnienia sygnału mikrofonowego na każdym kanale w zakresie od 0 do +35 dBu.
Pełne zasilanie fantomowi +48 V dla mikrofonów pojemnościowych (włączane w dwóch grupach dla kanałów 1-4 i 5-8),
Gniazdo słuchawkowe z regulacją poziomu,
Regulacja poziomu dla wyjścia głównego,
Dioda LED sygnalizująca połączenie USB,
Wskaźnik LED dla przesterowania poziomu na każdym kanale,
Wskaźnik poziomu na wyjściu głównym L/P (podwójny zestaw 7 x LED),
Miks, regulacja poziomów sygnałów wejściowych i odsłuchu, można dodać efekty i przetwarzać sygnał z laptopa lub innego komputera,
W zestawie wieloślad programowy typu DAW - Studio One™ Artist.
W ZESTAWIE VIRTUAL STUDIOLIVE - OPROGRAMOWANIE KONTROLE O NASTĘPUJCYCH FUNKCJACH:
Niemal zerowe opóźnienie dla odsłuchu przy złożonym przetwarzaniu sygnału,
Mikser DSP 26 x 8,
Sekcja efektów ze StudioLive™16.0.2 Fat Channel dla każdego wejścia analogowego, z powrotem w programie DAW: kompresor, limiter, ekspander, filtr górno-przepustowy i korektor semi-parametryczny,
2 tory efektowe stereo z pogłosem i delayem,
Ponad 50 gotowych ustawień Fat Channel DSP dla ścieżek wokalnych i instrumentalnych.
WEJŚCIA I WYJŚCIA:
1 port USB 2.0,
2 wejścia mikrofonowo/instrumentalne - na złączach typu Combo XLR/¼" jack,
6 wejść mikrofonowo/liniowych na złączach typu Combo XLR/¼" jack,
2 główne (kanały L/P) wyjścia liniowe na symetrycznych złączach ¼” jack,
6 pomocniczych wyjść liniowych (kanały L/P) na symetrycznych złączach ¼” jack,
Obsługujące 8 kanałów wejście/wyjście ADAT (przy ustawieniu 44.1 lub 48 kHz); 4 kanały - dla parametrów 88,2 lub 96 kHz.,
2 kanały (stereo) S/PDIF, wejście i wyjście, na złączy koaksjalnym,
Wyjście słuchawkowe stereo - ¼” jack,
Wyjście word-clock na złączu BNC,
Gniazdo MIDI In/Out.
PRZETWARZANIE CYFROWE:
Rozdzielczość 24-bity; dostępne częstotliwości próbkowania 44.1, 48, 88.2, oraz 96 kHz,
Profesjonalne konwertery A/C/A (z zakresem dynamiki +114 dBu),
Kompatybilność z systemami Mac® i Windows®, w tym z systemami Mac OS X 10.6 Snow Leopard i Windows 7,
Obsługa ASIO, Core Audio, Direct Sound (Windows XP), Windows Audio Session API (Windows Vista i Windows 7).
BUDOWA:
Wymiary: rack 1U,
Wytrzymała konstrukcja, w całości metalowa obudowa i metalowe regulatory,
Waga 2,1 kg,
Zasilacz zewnętrzny 12 V DC (w zestawie).
OPROGRAMOWANIE:
Virtual StudioLive (VSL) - przełomowe oprogramowanie kontrolne PreSonus,
Studio One Artist - rewolucyjna cyfrowa stacja robocza PreSonus (typu DAW), z nieograniczoną liczbą ścieżek i z ponad 4 GB dodatkowej zawartości od innych firm.
Dane techniczne
Minimalne wymagania dla systemu komputerowego przy współpracy z interfejsem AudioBox 1818VSL.
WINDOWS:
Windows XP, Windows Vista, Windows 7 (32- i 64-bity),
Procesor Intel Pentium 4 1.6 GHz lub AMD Athlon 64 3000+ (Turion) (zalecany 2.8 GHz lub szybszy),
Pamięć RAM 1 GB (zalecane 2 GB).
MAC:
Mac OS X 10.6 (Snow Leopard) lub nowszy (32- i 64-bity),
Procesor Intel Core 1 Solo 1.5 GHz (zalecany procesor Intel Core Duo lub Intel Xeon),
Pamięć RAM 1 GB (zalecane 2 GB).
WSPÓLNE DLA SYSTEMÓW WINDOWS I MAC:
Port USB 2.0,
Zalecane połączenie z Internetem,
Napęd DVD-ROM (potrzebny do instalacji programu Studio One Artist).
Moc obliczeniowa procesora, dostępna ilość pamięci RAM oraz rozmiar i prędkość dysku twardego będą miały decydujący wpływ na wydajność systemu nagrywającego. Im mocniejszy system (szybszy procesor i więcej RAMu) tym niższy będzie poziom latencji (opóźnienia sygnału) przy odsłuchu sygnałów audio i MIDI.
Ekran monitora, zarówno dla systemów Mac i PC powinien mieć nie mniejsza rozdzielczość niż 1024x768 pikseli.
Dokument dotyczący sprawdzonej kompatybilności (i niekompatybilności) z innym sprzętem: www.presonus.com/media/pdf/hardware_compatibility.pdf
WEJŚCIA MIKROFONOWE:
Rodzaj złącza: Combo, XLR, żeńskie, symetryczne,
EIN dla przedwzmacniacza mikrofonowego -133 dB, 20 kHz BW, maks. wzmocnienie, Rs=40Ω, A-ważone,
Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz, ±0,25 dB, jednolite wzmocnienie,
THD+N: 0.002%, +4 dBu, 1 kHz, jednolite wzmocnienie, 22 kHz BW, A-ważone,
Odstęp sygnał-szum: 97 dB, +4 dBu, 1 kHz, jednolite wzmocnienie, 22 kHz BW, A-ważone,
Zakres regulacji: -15 dB do +65 dB,
Maksymalna dynamika na wejściu (input max headroom):+16 dBu, < 0.5% THD,
Impedancja wejściowa: 1.7 kΩ,
Zasilanie fantomowe: +48 VDC, 10 mA.
WEJŚCIA LINIOWE:
Rodzaj złącza: Combo, ¼" TS, żeńskie, niesymetryczne,
Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz, ±0,25 dB, jednolite wzmocnienie,
Zniekształcenia THD + N 0.002%, +4 dBu, 1 kHz, jednolite wzmocnienie, 22 kHz BW, A-ważone,
Odstęp od szumu: 98 dB, +4 dBu, 1 kHz, jednolite wzmocnienie, 22 kHz BW, A-ważone,
Zakres regulacji wzmocnienia: od -20 dB do +20 dB,
Maksymalna dynamika na wejściu (input max headroom) +21 dBu, < 0.5% zniekszt. harm. THD,
Impedancja wejściowa: 10 kΩ.
WEJŚCIA INSTRUMENTALNE:
Rodzaj złącza: Combo, ¼" TS, żeńskie, niesymetryczne,
Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz, ±0,25 dB, jednolite wzmocnienie,
Zniekształcenia THD + N 0.003%, +4 dBu, 1 kHz, jednolite wzmocnienie, 22 kHz BW, A-ważone,
Odstęp od szumu: 89 dB, 0 dBu, 1 kHz, jednolite wzmocnienie, 20 kHz BW, nieważ.,
Zakres regulacji wzmocnienia: od -30 dB do +50 dB,
Maksymalna dynamika na wejściu (input max headroom) +21 dBu, < 0.5% zniekszt. harm. THD,
Impedancja wejściowa: 1 MΩ.
WYJŚCIA ANALOGOWE:
Rodzaj złącza: ¼" TRS, żeńskie, symetryzowane,
Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz (±0,25 dB),
Zniekształcenia THD + N 0.003%, 1 kHz, 22 kHz BW, A-waż.,
Odstęp od szumu: 109 dB, 1 kHz, 22 kHz BW, A-waż.,
Poziom wyjściowy +10 dBu, < 0.5% THD,
Impedancja wyjściowa 51Ω.
WYJŚCIA SŁUCHAWKOWE:
Rodzaj złącza: ¼" TRS, żeńskie, stereo,
Moc maksymalna 120 mW/ch przy obciąż. 60Ω,
Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz, ±0.5 dB, maks. wzm.,
Zniekształcenia THD + N 0,01%, 1 kHz, maks. wzm., 20 kHz BW, A-ważone,
Odstęp od szumu: 96 dB, 1 kHz, maks. wzm., 20 kHz BW, A-ważone.
ZASILANIE:
Zasilacz zewnętrzny +18 V DC, 2,6A, plus w środku,
Rodzaj złącza: 5.5 mm zewn. zł, 2.1 mm wewn, zł., 9.5 mm dł.
DANE CYFROWE:
Dynamika konwersji AC: 114 dB, 48 kHz, A-ważone,
Dynamika konwersji CA: 114 dB, 48 kHz, A-ważone,
Połączenie: USB 2.0 high-speed,
Rozdzielczość bitowa: 24 bity,
Częstotliwości próbkowania: 44.1 kHz, 48 kHz, 88,2 kHz, 96 kHz,
Latencja 2.8 ms - 6 ms, tor analogowy od wejścia do wyjścia,
Wejście/wyjście optyczne ADAT: złącza Toslink™ , format ADAT/SMUX,
Wejście/wyjście S/PDIF: złącza RCA żeńskie,
Wyjście Word Clock: złącze BNC, 4.5 Vpp przy obc. 75Ω,
Wejście/wyjście MIDI DIN 5- pinowy.
BUDOWA:
Rozmiar rack 1U, wytrzymała konstrukcja, w całości metalowa obudowa i metalowe regulatory,
Waga: 2,1 kg,
Zasilacz zewnętrzny 12 V DC (w zestawie).