PreSonus StudioLive 16.4.2
StudioLive to jeden z najbardziej uniwersalnych mikserów jakie dotąd ujrzały światło dzienne. Wyposażony w 16 przedwzmacniaczy mikrofonowych XMAX zasilanych napięciem Phantom 48V [maksymalnie 64 przedwzmacniacze], interfejs FireWire 22x18, "Fat Channel" z 4 zakresowym equalizerem, kompresorem, limiterem, bramką szumów, efektami DSP, 6 szyn AUX, 4 sub-grupy staje się potężnym narzędziem do pracy w studio i na scenie. Całość dopełnia możliwość zapisywania i przywoływania wszystkich ustawień miksera oraz efektów w ułamku sekundy. Dla komfortu pracy na każdym kanale można wykonywać takie operacje jak kopiowanie, wklejanie, zapisywanie, przywoływanie ustawień w czasie rzeczywistym.
Wyobraź sobie: 64 preampy audio [każdy z potężną sekcją procesorów dynamiki], 16 sub-grup, 24 szyny AUX, 8 niezależnych procesorów efektów, integracja z Twoim ulubionym programem DAW [np: Samplitude, Cubase, Logic i inne] ... To tylko część możliwości oferowanych przez system oparty o mikser Presonus StudioLive.
DWA ŚWIATY - JEDEN MIKSER
StudioLive w prosty sposób integruje świat profesjonalnych konsol cyfrowych z systemami rejestracji wielośladowej audio. Dzięki zainstalowanej standardowo karcie FireWire StudioLive w połączeniu z komputerem staje się zaawansowaną stacją roboczą zdolną nagrać 22 kanały audio a odtwarzać 18. Do miksera dołączone jest oprogramowanie rejestrujące CAPTURE kompatybilne z formatem Open TL. Za pośrednictwem tego formatu możemy zarejestrowany materiał wyeksportować do dowolnego programu DAW i tam kontynuować proces miksowania. Presonus StudioLive 16.4.2 bezproblemowo konfiguruje się w systemie komputerowym jako interfejs audio.
PRZYJEMNOŚĆ MIKSOWANIA
Presonus StudioLive zaprojektowany jest zgodnie z ideą szybkiego dostępu do każdej jego funkcji; efektów, szyn aux, procesorów dynamiki i ich parametrów podczas produkcji muzycznej. Jak przystało na profesjonalną konstrukcję StudioLive wyposażony jest w 100 mm tłumiki umożliwiające precyzyjne ustawienie proporcji instrumentów, wokalistów w miksie. Przejrzysty układ sekcji miksera, możliwość natychmiastowego "przywoływania" ustawień globalnych oraz każdego kanału z osobna sprawia, że realizator ma pod ręką wszystko co niezbędne przy szybkiej realizacji pomysłów muzycznych lub kontroli "live".
FAT CHANNEL - EQ, kompresor, limiter, bramka
Sercem opisywanego miksera jest "FAT CHANNEL", który udostępnia szereg procesorów dynamiki oraz zaawansowany equalizer. Procesory te można zastosować niezależnie do każdego toru wejściowego, wyjściowego [w tym sekcji master] oraz do sub-grup. W opisywanej konstrukcji znajdziemy wiele rozwiązań już wcześniej stosowanych w urządzeniach firmy Presonus. Inspiracją dla filtru górno-przepustowego i 4 pasmowego equalizera był EyeQ. Kompresor, limiter, bramka są modelowane na podstawie uznanego już ACP88. Teraz w zoptymalizowanej formie wszystkie dostępne są w mikserze StudioLive.
EFEKTY, EQ, PROCESORY DYNAMIKI
Mikser jest wyposażony we wszystkie narzędzia niezbędne przy zawodowej produkcji studyjnej jak i "live".
Mamy tu do dyspozycji: 22 kompresory, 22 limitery, 22 bramki szumów, 22 filtry górnoprzepustowe, efekty reverb, delay, equalizery [31-pasmowe], 2 limitery stereo na sumie i wiele innych. Wszystkie efekty przeliczane są z 32-bitową dokładnością.
CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:
16 wejść, 6 wysyłek AUX, 4 subgrupy,
16 przedwzmacniaczy mikrofonowych "XMAX" pracujących w klasie A,
Hi-Endowe konwertery AD [rozpiętość dynamiki 118dB],
przetwarzanie wewnętrzne 32-bitowe [również dla procesorów efektowych],
standardowo wbudowany 24-bitowy interfejs Fire Wire 22x18,
możliwość zamontowania miksera w racku,
"Fat Channel" filtr górnoprzepustowy, kompresor, limiter, bramka, 4 pasmowy korektor parametryczny, wszystkie ustawienia mogą być kopiowane, wklejane, zapisywane i wywoływane w ułamku sekundy,
2 efekty DSP na sumie [Master],
zapamiętywanie wszystkich ustawień, [SCENE] miksera włączając poziomy tłumików ze wskazaniem ich pozycji na wskaźnikach diodowych LED,
100mm tłumiki,
zaprojektowany by wytrzymać każde warunki sceniczne,
"Talkback" do komunikacji realizatora z muzykami,
kompatybilny z Windows i MAC,
oprogramowanie CAPTURE do rejestracji Live,
interfejs audio kompatybilny z popularnym oprogramowaniem; Samplitude, Cubase, Nuendo, Logic, Sonar, Digital Performer i inne,
instrukcja w języku polskim.
PRESONUS Studio Live 16.4.2 zdobył nagrodę MIPA 2010 w kategorii:
Najlepszy mikser roku 2010.
Presonus StudioLive Remote Ipad
Presonus StudioLive Remote na platformę iPad to rewolucyjne rozwiązanie dla realizatorów FOH. Sprawia ono, że nie musisz już biegać tam i z powrotem podczas realizacji LIVE... Z dowolnego miejsca instalacji dźwiękowej, sali, audytorium możesz kontrolować wszystkie parametry mikserów Presonus Studio Live 24.4.2 oraz 16.4.2 odsłuchując materiał muzyczny i korygując wszelkie niedociągnięcia akustyczne otoczenia na bieżąco.
Equalizacja, zastosowanie procesorów dynamiki, efektów, kontrola tłumików na poszczególnych kanałach [do 12 równocześnie], panoramy, poziomy wysyłki na grupy AUX i wiele innych parametrów istotnych dla prawidłowego nagłośnienia mogą być sterowane za pomocą małego touchpad'a np. z dowolnego miejsca na widowni.
Prezentacja Presonus StudioLive Remote na platformę iPad
Reasumując: Studio Live Remote iPad poprzez oprogramowanie VIRTUAL STUDIO LIVE steruje mikserem Presonus Studio Live 24.4.2 lub Studio Live 16.4.2. Rozwiązanie takie umożliwia wygodną realizację np. koncertu za pomocą iPad'a. Nic nie stoi na przeszkodzie by połączyć kilka urządzeń iPad zwiększając tym samym możliwości kontroli. Oprogramowanie jest darmowe!
Presonus Studio Live 24.4.2 - pełna kontrola i życie staje się prostsze.
Dane techniczne
Wejścia
PRZEDWZMACNIACZE MIKROFONOWE "MIC" 1-16 (XLR SYMETRYCZNE):
Typ złącza: XLR żeński, balansowany,
Pasmo przenoszenia [Direct Output]: 20 Hz do 40 kHz ±0.5dBu,
Pasmo przenoszenia [Main Output]: 20 Hz do 20 kHz ±0.5dBu,
Impedancja wejściowa: 1 Ohm,
Zniekształcenia THD: < 0.005%, +4dBu, 20-20 kHz, nieważony,
EIN [do wejścia Direct Output]: +125 dB nieważony, +130 dB A-wtd,
S/N Ratio [do wyjścia Direct Output]: -97 dB,
S/N Ratio [do wyjścia Main Output]: -94 dB,
Zakres kontroli wzmocnienia: -16 dB to +67 dB (+/- 1 dB),
Maksymalny poziom wejściowy: +16 dBu,
Zasilanie Phantom: +48 VDC.
WEJŚCIA LINIOWE "LINE IN":
Typ złącza: 1/4" TRS żeński, symetryczny, mono,
Pasmo przenoszenia [Direct Output]: 10-40 kHz, 0 / -0.5 dBu,
Pasmo przenoszenia [Main Output]: 20-20 kHz, +/- 0.5 dBu,
Impedancja wejściowa: 10 kOhm ,
Zniekształcenia THD [do wyjścia Direct Output]: <0.0007%, +4 dBu, 20-20 kHz, nieważony,
Zniekształcenia THD [do wyjścia Main Output]: <0.005%, +4 dBu, 20-20 kHz, nieważony,
S/N Ratio [do wyjścia Direct Output]: -105 dB,
S/N Ratio [do wyjścia Main Output]: -94 dB,
Zakres kontroli wzmocnienia: -20 dB do +20 dB (+/- 1 dB),
Maksymalny poziom wejściowy: +22 dBu.
WEJŚCIE TAPE:
Typ złącza: RCA żeński, niesymetryczne [para stereo],
Maksymalny poziom wejściowy: +22 dBu.
WEJŚCIA AUX:
Typ złącza: 1/4" TRS żeński, symetryczny, [2 pary stereo],
Maksymalny poziom wejściowy: +22 dBu.
Wyjścia
WYJŚCIA GŁÓWNE "MAIN OUTPUTS":
Typ złączy: XLR męskie, symetryczne [para stereo]; 1/4” TRS żeński, symetryczne [para stereo]; XLR męski, symetryczne [mono],
Poziom wyjściowy: +24 dBu,
Impedancja wyjścia: 10 kOhm.
WYJŚCIA AUX:
Typ złączy: 1/4” TRS żeńskie, symetryczne [mono],
Poziom wyjściowy: +18 dBu,
Impedancja wyjścia: 51 Ohm.
WYJŚCIA "SUBGROUP"
Typ złączy: 1/4” TRS żeńskie, symetryczne [mono],
Poziom wyjściowy: +18 dBu,
Impedancja wyjścia: 51 Ohm.
WYJŚCIA TAPE:
Typ złączy: RCA żeńskie, niesymetryczne [para stereo],
Poziom wyjściowy: +18 dBu,
Impedancja wyjścia: 100 Ohm.
WYJŚCIA "CONTROL ROOM":
Typ złączy: 1/4” TRS żeńskie, symetryczne [para stereo],
Poziom wyjściowy: +18 dBu,
Impedancja wyjścia: 51 Ohm.
PRZESŁUCHY "CROSS TALK"
Wejście do wyjścia: -90 dBu,
Pomiędzy kanałami: -87 dBu.
SEKCJA FAT CHANNEL
NOISE GATE/EXPANDER:
Zakres progu zadziałania [Threshold Range]: -84 dB do 0 dB,
Czas zadziałania [Attack Time]: 0.5 ms,
Czas wybrzmiewania [Release Time]: 0.05 s do 2 s,
Expander ratio: 2:1,
Noise Gate zakres tłumienia: minus nieskończoność do zera.
COMPRESSOR:
Zakres progu zadziałania: -56 dB do 0 dB,
Ratio: pomiędzy 1:1 a 14:1,
Czas zadziałania [Attack Time]: 0.2 ms do 150 ms,
Czas wybrzmiewania [Release Time]: 40 ms do 1000 ms,
Automatyczny "Attack" i "Release": Attack = 10 ms, Release = 150 ms,
Typy nachylenia krzywej kompresji: łagodna i stroma.
EQUALIZER:
Typ: filtr półkowy drugiego rzędu [dobroć Q = 0.55],
Pasmo niskie: 36 do 465 Hz, podbicie/odcięcie w zakresie 15 dB,
Pasmo niskie góra: 90 Hz do 1.2 kHz, podbicie/odcięcie w zakresie 15 dB,
Średnie: 380 Hz do 5 kHz, podbicie/odcięcie w zakresie 15 dB,
Wysokie: 1.4 kHz do 18 kHz, podbicie/odcięcie w zakresie 15 dB.
SEKCJA CYFROWA:
Zakres dynamiki AD [A-ważony, 48 kHz]: 118 dB,
Zakres dynamiki DA [A-ważony, 48 kHz]: 118 dB,
Port FireWire: 400 Mb/s,
Wewnętrzne przetwarzanie: 32-bitowe,
Rozdzielczość bitowa: 24,
Poziom referencyjny dla 0 dBFS: -18 dBu.
ZEGAR:
Jitter Tłumienie Jittera: >60 dB.
ZASILANIE:
Złącze: IEC,
Napięcie: 240 VAC,
Zużycie mocy: 100 W.
WYMIARY:
Długość: 568.06 mm,
Szerokość: 437.40 mm,
Szerokość [z uchwytami do racka]: 482.60 mm,
Wysokość: 175.26 mm,
Waga: 10,5 kg.
Minimalne wymagania systemowe
WINDOWS:
System: Windows XP lub Windows Vista,
Procesor: Pentium 4 1,5 GHz lub Athlon 900MHz,
Pamięć RAM: 1 GB,
Port FireWire 400 [IEEE 1394],
Napęd DVD-ROM,
Polecany dodatkowy dysk wewnętrzny/zewnętrzny na projekty audio.
MAC:
System: MacOS X 10.4.x lub nowszy [10.5 po uaktualnieniu sterowników],
Procesor: PowerPC G4/Dual 1 GHZ lub szybszy, wszystkie modele MAC z procesorem na układzie Intela,
Pamięć RAM: 1 GB,
Port FireWire 400 [IEEE 1394],
Napęd DVD-ROM,
polecany dodatkowy dysk wewnętrzny/zewnętrzny na projekty audio.