PreSonus Eureka
Eureka to profesjonalny procesor typu Channel Strip zbudowany z dyskretnego przedwzmacniacza mikrofonowego z wejściem sprzężonym transformatorowo pracującego w klasie A, kompresora i 3-pasmowego korektora. Przedwzmacniacz mikrofonowy dysponuje możliwością zmiany impedancji wejściowej, dzięki czemu można dostroić ją do wszystkich typów mikrofonów i aplikacji. Przedwzmacniacz został wyposażony również w funkcję Saturate, która wpływa na zmianę prądu drenu na wejściu wzmacniacza FET pozwalając na symulację efektu nasycenia taśmy analogowej i lampowego ciepła.
PreSonus Eureka - płyta czołowa
Wewnętrzny, niezwykle szybki kompresor wyposażono zarówno w charakterystykę miękkiego, jak i twardego „kolana”, możliwość niezależnego ustawienia poziomu wzmocnienia oraz funkcję Side Chain z filtracją górnoprzepustową. Dzięki temu istnieje możliwość uzyskania zarówno mocnego pompowania, niezwykle transparentnej kompresji oraz wszystkiego co mieści się pomiędzy tymi dwoma ustawieniami. Wbudowany 3-pasmowy korektor jest w pełni parametryczny i daje możliwość regulacji szerokości pasma [Q] w każdym z dostępnych pasm. Ponadto znajdziemy tu przycisk EQ Pre COMP umożliwiający wstawienie w ścieżce sygnałowej korektora przed kompresor. Korektor pozwala nakładać na siebie poszczególne pasma częstotliwości zapewniając tym samym totalną kontrolę tonalną i możliwość swobodnego kształtowania charakterystyki.
Eureka jest wyposażona w wejścia mikrofonowe, liniowe i instrumentalne, zatem może być wykorzystywana zarówno jako podstawowy przedwzmacniacz podczas nagrywania sygnałów pochodzących z mikrofonów, gitar czy instrumentów klawiszowych, jak również jako kompresor / korektor w pojedynczym kanale podczas miksowania. Wyposażono go ponadto w złącza Send i Return, dzięki czemu istnieje możliwość wstawienia dodatkowego procesora przed kompresorem / korektorem w celu uzyskania dodatkowych możliwości kontrolowania brzmienia.
PreSonus AD192Procesor Eureka można wyposażyć
w opcjonalną kartę AD192 zawierającą wyjścia cyfrowe pracujące w trybie 24-bit / 192 kHz. Rozszerzenie dysponuje wyjściami S/PDIF i AES/EBU, wejściem i wyjściem WordClock oraz symetrycznym wejściem liniowym TRS. W przypadku wykorzystywania dwóch procesorów Eureka podczas pracy stereo lub dual mono wystarczy zaopatrzyć się zatem w jedno rozszerzenie AD192.
CECHY:
Przedwzmacniacz mikrofonowy z wejściem sprzężonym transformatorowo, pracujący,
w klasie A i zapewniający duży margines przesterowania [Headroom],
Regulowana impedancja wejściowa dla wejścia mikrofonowego,
Regulowany parametr Saturate symulujący nasycenie taśmy magnetofonowej i ciepłe brzmienie lampowe,
W pełni regulowany kompresor z funkcją Side Chain połączoną z filtrem górnoprzepustowym,
3-pasmowy, w pełni parametryczny korektor,
Możliwość wstawienia korektora przed lub za kompresorem,
Sekcja wyjściowa z dużym marginesem przesterowania [Headroom],
Niskoszumowy projekt urządzenia,
Wewnętrzny zasilacz,
Transparentne brzmienie i szeroki wachlarz zastosowań,
Opcjonalne wyjście cyfrowe 24-bit / 192 kHz [AD192].
Editor's Choice 2005
Opinie
PreSonus Eureka okazał się zwycięzcą. To świetnie zaprojektowany i wykonany, niezwykle użyteczny procesor typu Channel Strip w znakomitej cenie. Lista parametrów i możliwości jest ogromna – wejście sprzężone transformatorowo, elastyczna ścieżka sygnałowa, duże możliwości przetwarzania sygnałów itd. - ale najważniejsze jest otwarte i szczegółowe brzmienie. To świetny procesor dla systemów DAW.
magazyn EQ
Żadne z dostępnych na rynku urządzeń typu Channel Strip nie ma tylu funkcji przy tak znakomitej jakości dźwięku i w tym przedziale cenowym.
magazyn TapeOp
Wokale przepuszczone przez PreSonus Eureka brzmiały pierwszorzędnie. Układ przedwzmacniacza jest przeźroczysty i brzmi bardzo naturalnie. W przypadku wykorzystania procesora do wzmacniania innych źródeł uzyskiwane rezultaty były spójne i inspirujące.
magazyn Christian Musician
Patrząc na cenę i wygląd przedwzmacniacza nie spodziewałem się tego, co usłyszałem po jego włączeniu. Jakość dźwięku zdecydowanie przerosła moje oczekiwania. Eureka świetnie sprawdził się na sygnałach wokalnych i basach zarówno podczas nagrywania, jak i późniejszej obróbki. Sam kompresor powinien kosztować tyle co całe urządzenie.
Sean, Kanada
Dane techniczne
Liczba kanałów: 1,
Dynamika: >115 dB,
Margines przesterowania [Headroom]: +22 dB,
Pasmo przenoszenia: 10 Hz – 50 kHz,
Wewnętrzny poziom operacyjny: 0 dBu = 0 dB.
PRZEDWZMACNIACZ MIKROFONOWY:
Wzmocnienie: +12 do +52 dB,
Poziom szumów: -112 dBu [przy wzmocnieniu +12 dB],
EIN: -127 dB,
THD+N [saturacja 0%]: <0,005%,
THD+N [saturacja maksymalna]: <0.5%,
Wejście mikrofonowe: XLR,
Impedancja wejściowa dla złącza XLR [przełączana]: 2,5 kOhm, 1,5 kOhm, 600 Ohm, 150 Ohm, 50 Ohm,
Wejście instrumentalne: TS 1/4 cala,
Impedancja wejściowa dla złącza TS: 1 MOhm,
Wyjście Send: TRS 1/4 cala symetryczne / niesymetryczne,
Impedancja wyjściowa dla złącza Send: 51 Ohm,
Wejście Return: TRS 1/4 cala symetryczne / niesymetryczne,
Impedancja wejściowa dla złącze Return: 10 kOhm,
Miernik [LED, 3-punktowy]: -20 dBu, 0 dBu, Clip,
Wejście liniowe [załączane]: TRS 1/4 cala,
Impedancja wejściowa dla wejścia liniowego: 10 kOhm,
Zasilanie Phantom [załączane]: +48 V [Pin1, Pin2 XLR],
Tłumik Pad [załączany]: 0 dB / -20 dB,
Układ odwracania fazy [załączany]: 0, 180 stopni,
Filtr górnoprzepustowy [załączany]: półkowy, -3 dB przy 80 Hz.
KOMPRESOR:
Próg zadziałania, Threshold [regulowany]: -40 dBu do +20 dBu,
Współczynnik kompresji, Ratio [regulowany]: 1 - 10 [1:1 do 2:1],
Czas narostu, Attack [regulowany]: 0,1 do 200 ms,
Czas opadania, Release [regulowany]: 0,05 ms do 3 s,
Wzmocnienie: -20 do +20 dB,
Filtr górnoprzepustowy Side Chain [regulowany]: 10 Hz do 10 kHz,
Wskaźniki: VU Analogowy [redukcja wzmocnienia, poziom wyjściowy].
KOREKTOR:
Pasmo małych częstotliwości, Low [+/-13 dB]: 20 - 300 Hz,
Pasmo średnich częstotliwości, Mid [+/-13 dB]: 200 Hz - 3 kHz,
Pasmo dużych częstotliwości, High [+/-13 dB]: 2 kHz - 20 kHz,
Dobroć Q [regulowana, wszystkie pasma]: 0,4 - 2 [3 oktawy - 2/3 oktawy].
SEKCJA MASTER:
Tłumik wyjściowy: -70 do +10 dB,
Złącza wyjściowe: XLR, symetryczne, TRS 1/4 cala symetryczne / niesymetryczne,
Impedancja wyjściowa: 51 Ohm,
Miernik poziomu wyjściowego: analogowy VU [-20 dBu do +6 dBu],
Miernik redukcji wzmocnienia: analogowy VU [-20 dB do 0 dB],
Zapas wysterowania na wyjściu: +22 dBu.
INNE:
Zasilanie: zasilacz wewnętrzny, 100 - 120 VAC, 200 - 240 VAC,
Wymiary: 482,6 x 44,45 x 177,8 mm [rack 19 cali, 1U],
Ciężar: 3,63 kg.