PreSonus Studio Channel
Firma Presonus konsekwentnie realizuje strategię "dobra jakość produktu w przystępnej cenie" czego przykładem jest opisywany przedwzmacniacz.
Studio Channel jest urządzeniem łączącym w sobie lampowy preamp pracujący w klasie A, kompresor [VCA] oraz trzyzakresowy equalizer - czyli typowy "channel strip". Oprócz wejścia mikrofonowego zasilanego napięciem Phantom 48V producent wyposażył Studio Channel w wejście liniowe oraz wejście instrumentalne. Z pomocą opisywanego urządzenia bez problemu nagramy wokalistę, gitarzystę lub klawiszowca.
Preamp Studio Channel znacznie przewyższa jakością wszystkie urządzenia tego typu, w tym przedziale cenowym. Świetny układ przedwzmacniacza pracującego w klasie A, kompresor oraz studyjnej klasy equalizer, pozwalają nie tylko na uzyskanie pełnego, tłustego lampowego brzmienia ale również na pełną kontrolę nad nim. Ułatwia to znacznie uzyskanie optymalnego efektu pracy podczas nagrywania lub miksowania utworu. W dzisiejszych czasach coraz więcej produkcji jest nagrywanych w systemie jeden/dwa ślady dogrywanych do reszty aranżacji, dlatego ważne jest posiadanie w studiu dobrej jakości przedwzmacniacza, który umożliwi wprowadzenie wysokiej jakości sygnału do domeny cyfrowej. Presonus Studio Channel możemy potraktować jako konwerter AD, po uprzednim zainstalowaniu opcjonalnego modułu cyfrowego.
Urządzenie jest idealnym uzupełnieniem systemu rejestracji zarówno w profesjonalnym jak i projektowym studiu.
CECHY CHARAKTERYSTYCZNE:
Przedwzmacniacz mikrofonowo-instrumentalny,
Kompresor VCA z następującymi parametrami: threshold, ratio, attack, release, make up gain, auto, soft,
Trzypasmowy korektor parametryczny z przełącznikiem zadziałania przed lub po tłumiku,
Precyzyjny wskaźnik poziomów wejścia/wyjścia "VU Meter",
Filtr górno-przepustowy [80Hz],
Przełącznik czułości wejściowej "20dB pad",
Przełącznik odwrócenia fazy,
Niskie szumy własne,
Solidna metalowa obudowa.
Dane techniczne
ILOŚĆ KANAŁÓW: 1
Zakres dynamiki: >115 dB,
Pasmo przenoszenia: 10 Hz to 50 kHz,
Wewnętrzny poziom pracy przedwzmacniacza: 0 dBu = 0 dB.
PRZEDWZMACNIACZ MIKROFONOWY:
Wzmocnienie: -6 dB do +66 dB [+/- 10 dB trymer na wejściu liniowym],
Szumy własne: -96 dBu,
EIN: -126 dB,
THD + Noise [0% Tube Drive] < 0.050%,
THD + Noise [100% Tube Drive] < 0.10%,
Wejście mikrofonowe: XLR,
Impedancja wejścia mikrofonowego: 1.3 kOhm,
Złącze wejście instrumentalnego: 1/4”TS [duży jack mono],
Impedancja wejścia instrumentalnego: 1 MOhm,
Złącze wejścia liniowego: 1/4” TRS,
Impedancja wejścia liniowego: 10 kOhm,
Zasilanie Phantom [przełączalne]: +48V,
Tłumik Pad [przełączalny]: 0 dB / -20 dB,
Przełącznik fazy: 0°, 180°,
Filtr górno-przepustowy [przełączalny]: -3 dB przy 80 Hz.
KOMPRESOR:
Próg zadziałania; treshold [regulowany]: -40 dBu do +2 dBu,
Ratio [regulowane]: 1-10 (1:1 do 2:1),
Attack [regulowane]: 0.1 do 200 ms,
Release [regulowane]: 0.05 ms do 3 S,
Wzmocnienie: -10 dB do +10 dB,
Wskaźnik: Analogowy VU [czułość wejścia / wyjścia].
Equalizer
PRZEDZIAŁ NISKICH CZĘSTOTLIWOŚĆI:
Częstotliwość: regulowana od 40 Hz do 500 kHz,
Wzmocnienie: regulowane w zakresie ±10 dB,
Dobroć: 0.7 [w ustawieniu szczytowym "peak"].
PRZEDZIAŁ ŚREDNICH CZĘSTOTLIWOŚĆI:
Częstotliwość: regulowana od 200 Hz do 3 kHz,
Wzmocnienie: regulowane w zakresie -10 dB do +10 dB,
Dobroć: regulowana w zakresie 0.7 do 2.5.
PRZEDZIAŁ ŚREDNICH CZĘSTOTLIWOŚCI:
Częstotliwość: regulowana od 2 kHz do 20 kHz,
Wzmocnienie: regulowane w zakresie ±10 dB,
Dobroć: 0.7 [w ustawieniu szczytowym "peak"].
SEKCJA MASTER:
Poziom wyjściowy: -80 dB do +10 dB,
Złącza wyjściowe: XLR symetryczne oraz 1/4” TRS symetryczne/niesymetryczne,
Impedancja wyjściowa: 51 Ohm,
Wskaźnik poziomu wyjścia: Analogowy VU [-20 dBu do +6 dBu],
Wskaźnik wysterowania wejścia: Analogowy VU [-20 dB do 0 dB],
Output Headroom: +22 dBu.
ZASILANIE:
Wejście: 16 VAC / 1000mA,
Pobór mocy: 16 W,
Zewnętrzny zasilacz: (określony dla danego kraju).